Razvojna okolina unutar koje nastaju Ferrari vozila je vrlo dinamično područje gdje se javlja potreba za čestim preinakama i izmjenama postojećih tehnoloških rješenja ugrađenih u automobile zbog velike konkurencije na tržištu.
Ovo zapravo obuhvaća dizajn šasije automobila, motora ali i bilo koje komponente sadržane unutar navedenih dijelova. Tehničke izvedbe većine komponenti i sklopova daleko su složenije od izvedbi dijelova iste funkcionalnosti kod jeftinijih nesportskih automobila. Moguće je zaključiti da su Ferrarijevi automobili zbog svojih visokih performansi i tehnologije velik izazov za inženjere i dizajnere. Učinkovit način svladavanja tehnološke složenosti takvog proizvoda postavljenih pred dizajnere predstavlja upotreba CAD-a tokom cijelog procesa i za svaki dio automobila.
Zbog toga prije otprilike šest godina donesena je odluka da će se automobil u potpunosti oblikovati na računalima uz korištenje najnovije programske podrške. Mišljenje je bilo da je konkurentni automobil na tržištu tako kratkom vremenskom razdoblju moguće proizvesti jedino uz korištenje najnovije dizajnersko-inženjerske tehnologije. Tvrtka Ferrari je to odlučila napraviti korištenjem softverskog paketa NX - jednog od vodećih alata iz skupine najjačih CAD programa, koji pokriva sve potrebe suvremenog dizajniranja.Problemi s kojima se razvojni tim tijekom vremena suočavao, način rješavanja i rezultati primijenjenih rješenja su oblikovanje i izgradnja novog automobila u što kraćem vremenskom roku i održavanje troškova na što nižoj razini. To je riješeno modeliranjem svih komponenti automobila u NX-u, programskim simuliranjem ponašanja pojedinačnih dijelova i složenijih sklopova i korištenjem digitalnih modela za vođenje proizvodnih procesa.
Da bi integracija svih dijelova u cjelinu protekla uspješno, koriste se mogućnosti suradnje podržane unutar CAD alata. Uz pomoć navigacijskih alata unutar NX-a od početka postupka oblikovanja moguće je da pojedinačni dizajner dobije uvid u modele koje je napravio neki od njegovih kolega. Na primjer, dizajner stražnjeg ovjesa može vidjeti model kojeg je izradio dizajner mjenjačke kutije kako bi precizno mogao vidjeti gdje i kako se sklop ovjesa spaja s kućištem mjenjačke kutije.
Ova osobina NX-a je od velike važnosti za ispunjavanje zahtjeva bržeg razvoja proizvoda. Kad se izvrši promjena na nekom od 3D modela, ostali dizajneri ju mogu vidjeti, nova verzija je odmah dostupna svim dizajnerima koji trebaju uvid u taj model.
Nema komentara:
Objavi komentar